Vi kom tillbaka på fredagskvällen och det blev en tidig kväll eftersom vi skulle upp tidigt. Jag hade bokat båtkärran på OK vid 9 och sen var det iväg mot Västerås.
Vi km dit strax innan avtalad tid, klockan 11, och säljarna var redan på plats.
Vi drog upp båten på en kärra för att kontrollera botten och sen blev det en tur på Mälarens lugna vatten. Tur det för det var knappt 10° ute så det var inte bara flytväst utan även tjocka dunjackan och yllemössan.
Vi hade hoppats kunna pruta 10 ksek men det blev inte mer än 5000:- reducerat pris.
Sen var det att dra upp båten på vårt släp och Anneli gjorde en heroisk nedbackning med kärran så det gick smidigt värre.
Efter att ha monterat 2 stora spännband så bar det av i 80 km/h mot Roslagen. Normalt märker man inte smålutningar på motorvägen men med några (många, många) extrakilon på dragkroken så var det ett jävla växlande. Men det gick bra och vi hade tur att båten låg kvar på vagnen och att inga poliser blev nyfikna på att väga hela ekipaget. Då hade det förmodligen inte varit lika roligt.
Vi åkte direkt ned till båtrampen i Spillan och fick, efter en del trixande, ned vår nya båt i sitt rätta element. Vi åkte premiärturen runt Norrmansö och sen till bryggplats 31 på SBK's brygga.
Lämna tillbaka kärran till OK samt handla lite middagsmat (Saffransrisotto med stora asiatiska räkor) och sen blev det debriefing av dagen tillsammans med min vackra sjömanshustru.
Det blev även en titt på den gamla svenska filmen 1939 innan sänggåendet runt midnatt.
Nu har vi 4 båtar om man räknar med Niclas Flipper som står på 21-ans uppfart. Men det finns en handlingsplan för att ändra på detta må ni tro.
Kommentarer
Skicka en kommentar